Vil ikke have mme mere

18. december 2009

Alder:
11 mdr.

Vil ikke have mme mere

Kære Helen,

Så har jeg endnu engang et spørgsmål til dig, denne gang ang. Tristan mælkebehov.

Efter længe at have fået 200 ml mme til natten og derefter 200 ml igen sen aften, er Tristan nu nærmest stoppet med at ville have noget som helst. Vi giver stadig en flaske til natten, men ofte spiser han kun mellem 50 og 100 ml. Hvis han vågner om natten tilbyder vi endnu engang en flaske, men også her spiser han max 100 ml.

Vi giver ham fuld jern-dråbedosis hver dag, for at være sikker på han får jern nok og vi laver ligeledes havregrød om morgenen med mme. Han drikker rigtig meget af kop i løbet af dagen og kommer op på ca. 400-500 ml væske om dagen af kop, hvoraf ca. 350 af det er sødmælk og så er der jo de mellem 100-200 ml mme på flaske om natten, det der ...

Annonce

... kommer i grøden (som vi jo ikke helt kan regne med, hvor meget han får) og vand så alt i alt vil jeg tro han får 700-800 ml dagligt af både vand, sødmælk og mme. Er det okay?

Han har aldrig været så glad for sin mme, og vil ikke have mme af kop. Synes bare det er så mærkeligt, at han lige pludselig ikke længere vil have sutteflaske, havde jo regnet med vi skulle kæmpe med at vænne ham fra de sidste 2 flasker :-)

Hvor længe skal han have jern og d-dråber?

OG han har været syg 3 gange siden dagplejestart, med forkølelse, opkast og lungebetændelse, og er stadig snottet (har faktisk været det uafbrudt), er det normalt og er det noget han "vokser" fra??

Glædelig jul!

Ps. Tristan er bare SÅ glad for sin dagplejemor og har nu været der i knap 2 mdr uden et klynk ;-)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Klapvogn - køb af klapvogn

Når I vil købe en klapvogn, skal I overveje, hvad jeres behov er. Der findes mange forskellige modeller af klapvogne, som hver har deres fordele.

En klapvogn kan være praktisk, når I bevæger jer rundt i byen, eller tager feks. bus eller tog. En klapvogn er ofte let at manøvrerer rundt med, og den fylder ofte mindre end en barnevogn, hvilket kan gøre den praktisk i hverdagen. Samtidig kan mange klapvogne klappes sammen, så de f.eks. kan være med i bilen, hvis I f.eks. skal i ZOO...

Læs mere i Babylex

Insemination

Hvis man har problemer med at blive gravide, så kan man blive behandlet med Insemination.

Insemination er den enkleste fertilitetsbehandling og den kan hjælpe, hvis manden har lettere nedsat sædkvalitet.

Behandlingen foregår ved at man fører en portion sæd direkte ind i livmoderen. På den måde springes sædcellerne den første del af vejen til ægget over og chancen for graviditet er dermed større. Derudover bruger man en 'oprenset' portion sæd, det vil sige en mere...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Når jeg føler mig dum, så skriver jeg til dig, hvor saglighed, oplysthed og empati mødes på det smukkeste. Tak for det!

Hilsen
Mor på 39