Brev:
Vil ikke have mme mere
18. december 2009
Alder:
11 mdr.
Vil ikke have mme mere
Kære Helen,
Så har jeg endnu engang et spørgsmål til dig, denne gang ang. Tristan mælkebehov.
Efter længe at have fået 200 ml mme til natten og derefter 200 ml igen sen aften, er Tristan nu nærmest stoppet med at ville have noget som helst. Vi giver stadig en flaske til natten, men ofte spiser han kun mellem 50 og 100 ml. Hvis han vågner om natten tilbyder vi endnu engang en flaske, men også her spiser han max 100 ml.
Vi giver ham fuld jern-dråbedosis hver dag, for at være sikker på han får jern nok og vi laver ligeledes havregrød om morgenen med mme. Han drikker rigtig meget af kop i løbet af dagen og kommer op på ca. 400-500 ml væske om dagen af kop, hvoraf ca. 350 af det er sødmælk og så er der jo de mellem 100-200 ml mme på flaske om natten, det der kommer i grøden (som vi jo ikke helt kan regne med, hvor meget han får) og vand så alt i alt vil jeg tro han får 700-800 ml dagligt af både vand, sødmælk og mme. Er det okay?
Han har aldrig været så glad for sin mme, og vil ikke have mme af kop. Synes bare det er så mærkeligt, at han lige pludselig ikke længere vil have sutteflaske, havde jo regnet med vi skulle kæmpe med at vænne ham fra de sidste 2 flasker :-)
Hvor længe skal han have jern og d-dråber?
OG han har været syg 3 gange siden dagplejestart, med forkølelse, opkast og lungebetændelse, og er stadig snottet (har faktisk været det uafbrudt), er det normalt og er det noget han "vokser" fra??
Glædelig jul!
Ps. Tristan er bare SÅ glad for sin dagplejemor og har nu været der i knap 2 mdr uden et klynk ;-)